Chcę podjąć pracę w Holandii

Podjęli Państwo decyzję o wyjeździe do pracy w Holandii. Poniżej wyjaśniamy jak zorganizowana jest praca tymczasowa w Holandii, jakie kroki należy podjąć by znaleźć zatrudnienie, jakie dokumenty są potrzebne i co warto/trzeba zabrać ze sobą wyjeżdżając z kraju.

Cieszymy się, że wybraliście nasze biuro. Jeśli wysłali Państwo do nas swoje CV, skontaktujemy się z Państwem jeśli Państwa profil będzie odpowiadał dostępnym ofertom. 

Prosimy pamiętać, że jednym z warunków niezbędnych do przyjęcia do pracy jest posiadanie własnego numeru telefonu komórkowego, adresu mailowego oraz konta bankowego.

Po ostatecznym uzgodnieniu warunków zatrudnienia i potwierdzeniu ze strony holenderskiej, przekażemy Państwu adres mieszkania, w którym będzie czekało miejsce na Państwa oraz dane firmy, w której będą Państwo pracować. Przejazd do Holandii organizują Państwo sobie we własnym zakresie, oczywiście możemy Państwu w tym pomóc.

UWAGA: za pośrednictwo z w znalezieniu pracy w Holandii nie pobieramy żadnych opłat!

Wyjeżdżając do Holandii zostaną Państwo zatrudnieni przez biuro pracy tymczasowej AB Midden Nederland. W biurze tym podpiszą Państwo umowę o pracę tymczasową. Biuro AB Midden Nederland już od 2 lat operuje wyłącznie umowami elektronicznymi. Papierowe wersje to już przeszłość. 

Przyjeżdżając do pracy do Holandii należy zabrać ze sobą:

  • dowód osobisty (wg. prawa należy go zawsze mieć przy sobie) lub paszport, ważny min. 3 miesiące od daty rozpoczęcia pracy
  • prawo jazdy (jeśli się je posiada)
  • środki pieniężne na około 2 tygodnie
  • kołdra lub śpiwór
  • poduszka
  • prześcieradło

Warunki zatrudnienia i zakwaterowania w AB Midden Nederland

Zakwaterowanie i transport do pracy

Zakwaterowanie
Wychodzimy z założenia, że każdy kto, często pierwszy raz, wyjeżdża do pracy za granicą, chciałby by warunki mieszkaniowe były w porządku. Z tą myślą już od lat oferujemy naszym pracownikom głównie mieszkania w domkach szeregowych lub wolno stojących, w których maksymalnie może mieszkać 6-8 osób. Każdy dom posiada wyposażoną kuchnię, łazienkę i wspólny pokój dzienny, w którym znajduje się telewizor z polskimi kanałami, oraz możliwość podłączenia do Internetu.

Transport do pracy
Dbamy o Wasz transport na miejsce pracy i z powrotem udostępniając rower lub samochód w zależności od odległości do miejsca pracy. Istnieje również możliwość korzystania z własnego samochodu. Dzięki bardzo dobrze rozwiniętej sieci dróg i autostrad oraz wydzielonym ścieżkom rowerowym i płaskiemu ukształtowaniu terenu, korzystanie z ruchu drogowego jest przyjemnością. 

Umowa i wynagrodzenie

Wykorzystując nowe technologie, dzięki którym oszczędzamy czas i dbamy o środowisko, już od 2 lat operujemy elektronicznymi umowami. Po otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, pracownicy administracji przygotowują umowę o pracę. Zarówno nasz koordynator, jak i Państwo podpisują ją elektronicznie (drogą komputerową). W tym celu muszą się Państwo zalogować do portalu pracowniczego HelloFlex. Wszelkie informacje na ten temat uzyskają Państwo w jednym z kolejnych maili już po potwierdzeniu zakwalifikowania się do przyjęcia do pracy.

Cotygodniowe wypłaty na konto
Nasze biuro dokonuje wypłat na konta pracowników w systemie cotygodniowym. Stawki ustalane są według CAO (układ zbiorowy pracy) obowiązującego u danego zleceniodawcy.

Ubezpieczenie i Numer BSN

Ubezpieczenie
Każdemu z Was oferujemy możliwość zawarcia ubezpieczenia zdrowotnego, obowiązkowego dla osób podejmujących pracę w Holandii. Już od wielu lat współpracujemy z tą samą agencją ubezpieczeniową, Holland Zorg (ENO). W razie nieszczęśliwego wypadku lub choroby pracownik może liczyć na naszą pomoc i opiekę lekarską. W tym roku tygodniowa stawka ubezpieczenia wynosi 22,40 euro. 

Numer BSN (dawniej: numer sofi)
Pomagamy wystąpić o przyznanie numeru BSN, który jest niezbędny do podjęcia legalnej pracy w Holandii (jeśli pracownik go jeszcze nie posiada). Jest to numer identyfikacji podatkowej i indywidualny dla każdej osoby. Numer BSN nadawany jest w miejscowym Urzędzie Gminy. Osoby, które nie posiadają jeszcze takiego numeru mogą liczyć na pomoc koordynatora, który zabierze ich do urzędu i pomoże dopełnić formalności. Wydanie takiego dokumentu nic nie kosztuje, jednak należy pamiętać, by go nie zgubić, gdyż za wydanie duplikatu urząd pobiera opłaty.

Pomoc i wsparcie

Możliwość nauki języka holenderskiego / Opieka koordynatora
Zadba on o dopełnienie formalności związanych z umową, zakwaterowaniem, ubezpieczeniem oraz zapewni pomoc w nagłych wypadkach. Zapewniamy stały kontakt z pracownikami biura mówiącymi w języku polskim lub angielskim, w godzinach pracy biura.

Prowadzimy kursy dla osób chcących uczyć się języka holenderskiego. Swoją chęć nauki można zgłosić u koordynatora. By móc starać się o miejsce na kursie należy pracować przez nasze biuro minimum 6 miesięcy.

Kursy BHP
Organizowane są one w porozumieniu ze zleceniodawcą.